free to play, non pay to win

 Kirjutan “free to play, non pay to win” ärimudelist. Täpsemaks näiteks toon mängu dota 2.

Miks on kasulik olla free to play mäng?

Eeliseks on see, et on kergem uusi mängijaid ligi tõmmata kes loodetavasti toovad mängule hiljem kuidagi tulu. Dota 2 puhul töötas see algselt väga hästi kuid on aastatega toppama jäänud kuna mängu on oskuste puududes väga raske sisse astuda.

Eelis konkurentide ees kui sarnased mängud pole free to play. Ja pea ainuke võimalus turuosa saada kui paljud konkurendid kasutavad free to play mudelit.

Dota 2 fundamentaalselt töötab selle põhjal, et on palju mängijaid, et mäng oleks võrdne.

Kuidas teenitakse raha?

Müüakse “skine”, mis muudavad tegelase välimust ja neid ostetakse väga kergesti kuna ei viitsita kogu aeg sama pilti vaadata ja põhjendatakse ka väga suurte summade kulutamist kergesti mängu tegijate toetamisega.

Kuna mäng on e-sport siis müüakse ka pileteid kohapeal võistluste vaatamiseks.

Miks olla mitte “pay to win”?

kui telefoni mängudel edeneb väga edukalt “pay to win” mudel, siis miks mitte rakendada seda dota kahes. Peamiseks põhjuseks mängijate kultuurne erinevus ja turu erinevus. Arvuti platvormi peal ei sallita pay to wini

mis on selle ärimudeli miinused investorile?

Investorid ei saa kohe raha peale mängu välja laskmist.

ärimudel on riskantne, kuna mäng peab hea olema ja inimestele väga meeldima, et tulu teenida.

Millised on selle ärimudeli miinused mängijale?

Kuna mäng on tasuta, siis on kerge teha uut kasutajat ja teiste lõbu sellega rikkuda.

Raha nimel võidakse ikka pay to win elemente mängu tuua või tüütusi neile  kes ei maksa.

Mis on ärimudeli plussid mängijale?

Kuna mängu rahastus sõltub pidevast mängijate rahulolust, siis on mäng pidevas arengus.

Mida rohkem mängijaid seda rohkem inimesi kelle ees oma skilli või skinnidega uhkustada.


Comments

Popular posts from this blog

Eesti areng e- riigina

Bitcoin